Átigazolási szezon az F1-ben

2009.09.26. 08:00

  Már hónapok óta mennek a találgatások, „ki-hova-merre-meddig” szerződik az F1-ben. A legújabb csalási botrányok után még inkább felbolydult ez a méhkas, hiszen a jelek szerint a Renault istállónál már nem gondolkozhatnak hosszú távon. Bár a tavalyi szingapúri futam után én már azt is kétlem, hogy Alonso szabályosan lett-e kétszeres világbajnok. De ez már nem számít, Briatore segít ahol tud, de még ott is, ahol nem!

  A múlttal nem érdemes túl sokat foglalkozni, pláne nem ilyen mélységekben. Elegendő a mutatott formát, a teljesítményt szemügyre venni. A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo már bejelentette igényét Fernando Alonsora, és biztosított mindenkit, hogy Felipe Massa biztosan autóhoz jut a következő évi felállásban is. Nos álljunk is meg a jelenleg sérült brazilnál, hiszen az Ő személye eléggé illegitim (jobb lesz barátkozni ezzel a szóval) ebben a sportágban. Szóval, adva vagyon egy nem túl tehetséges versenyző, aki előszeretettel nevezi magát az új Ayrton Sennának (pedig még a lábnyomába sem ér, Senna volt a legjobb). A legfőbb kérdésem vele kapcsolatban, hogy hány esélyt kell még eljátszania, mielőtt kirúgják? Mindnyájan emlékezhetünk, hogy a Schumacheri érában rendszeresen törte a Ferrarikat, látszólag ez volt a hobbija. A futamok előtt már tudni lehetett, hogy a rajt utáni első kanyarban Massa eldobja a vasat, és ha még fogadtam is volna, akkor már nem lennének anyagi gondjaim. Aztán Schumit Räikkönen váltotta, és rögtön világbajnok lett, pedig ezt elsősorban Massától várta el a csapat. A tavalyi szezonban Kimi nem remekelt, de a teljesítménye korántsem volt olyan katasztrofális, egyszerűen balszerencséje volt. Ami a brazil 2008-as szezonját illeti, nos, hát erről már tényleg nem lehet sok jót mondani. Aki nem képes legyűrni a nem túl acélos idegrendszerű Hamiltont, az ne akarjon világbajnok lenni. Szóval, elég dilettáns csapatvezérnek kell lenni ahhoz, hogy egy ilyen pilótához ragaszkodjunk mindenáron. Egyetlen érv mellette, hogy olcsó – és a legtöbb szakértő, valamint ex-világbajnok egybehangzó véleménye alapján – meglehetősen lassú is lesz. Persze autót törni különböző sebességgel lehet…

  Bár aki ebben a sportágban kijelenti, hogy Ő a legjobb, az hamar pofára esik, vagy kap egy rugót a bukósisakjába. Természetesen essen néhány szó Jenson Buttonról is, hiszen telenyomta a sajtót a kis szarságaival, miszerint a Brawn GP azért ilyen jó, mert Ő a legjobb pilóta az egész univerzumban. Valahogy most mégsem tudja megverni Rubens Barichellót, aki a negyven felé járva „sokadvirágzását” éli. Én nagyon remélem, hogy Barichello lesz az idei világbajnok, sokéves kemény munka áll mögötte, és ha a Brawn-Todt kettős nem lett volna annyira Schumacher-buzi akkor már rég világbajnok lehetne.

  Itt térjünk is vissza a Ferrarihoz. A csapat 2009-es teljesítménye egyszerűen csapnivaló. Az autó egy rakat szar, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a szintén remek formában levő Fisichella még pontot sem képes szerezni a piros géppel. Ehhez viszonyítva Räikkönen futamgyőzelme és pódiumai  már-már a megdicsőülést kellett volna elhozzák, de ehelyett a „munkanélküliség” várhat a 2007-es világbajnokra. Persze egy Kimi szintű pilótának mindig is lesz helye a száguldó cirkuszban, de a szurkolói a kezdetektől fogva várták, hogy a Jégember Maranellóba igazoljon. Räikkönen az egyetlen olyan pilóta, aki az F1-es szérián kívül is megállja a helyét, és rengeteg lehetőség kínálkozik előtte. Ha marad a Formula 1-ben, akkor lehetőségként felmerül a Renault, ahol Kubica lehet a csapattársa, a McLaren, Lewis Hamiltonnal, vagy a Brawn GP, de ez utóbbinál mindkét pilóta ülése eléggé inog. Ha pedig úgy dönt - és én ezt tartom valószínűbbnek -, mert így a Ferrari nem kirúgja Kimit, hanem az „anyacég”, a FIAT alkalmazza tovább és egy S2000-es Abarth Grande Puntóval az olasz márka benevez a WRC küzdelmeibe.

  Mert lássuk be, a Forma 1 már rettentő unalmas. Egységes autók, befagyasztott fejlesztések, buta többértelmű, kijátszható szabályok, kretén vezetés (Max Mosley), címszavakban ezt jelenti a kategoria, mely nemesebb célokra hivatott. A sok konzervatív köcsög kiölte azt, ami a sorozat lényegét adta. Egykoron az autógyártás fejlesztése volt a cél, olyan technológiák életre hívása, melyeket a hétköznapi, utcai autókban is lehet alkalmazni, lásd KERSZ és a „közúti” BMW-k. Természetesen a fejlesztéseknek is kell határokat szabni, de a folyamatos tiltás nem megoldás. A motorokkal kapcsolatban csak egy rém egyszerű példa. Dízel-üzemű versenygépek. A benzinmotorokkal már nincs nagyon hova fejlődni, a dízelmotorok viszont még eléggé gyerekcipőben járnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rtsworld.blog.hu/api/trackback/id/tr51407483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krézihajtány 2009.09.26. 18:45:57

Tökéletesen egyetértek a posttal.

Aradebil 2009.09.26. 18:58:10

Bár ne halt volna meg szegény Senna:(
1. még én is láthattam volna versenyezni,és valószínüleg még sokáig a forma1 egyik legnagyobb egyénisége lett volna
2. nem mentünk volna át vak Sennaimádatba :S

scuderia ferrari 2009.09.26. 19:05:46

massát fikázni barrichellot az egekbe magasztalni...
gtatulálok.

goKimi 2009.09.26. 19:48:18

Na végre egy ember, aki megmondja a frankót! Gratula a cikkhez!

Pirx 2009.09.26. 20:03:48

Hááát... Elfogult, kissé ponattlan írás. Mindenesetre azért elgondolkodtató. :)

Zee 2009.09.26. 21:03:35

röviden a véleményem a szövegedről.az F1 nem unalmas,aki ezt mondja,az nem nézi a futamokat csak olvasgat róluk.Kimi remélem az F1-ben marad és visszatér a McLarenhez,mert nekik a jó vas mellett nagy szükségük van egy hidegvérű finn pilótára.rosszabb esetben a Brawn-hoz megy,de én bízom a Meklárenben:).

Schumacher mellett nem volt olyan pilóta akit ne másodhegedűsként kezeltek volna ebből kifolyólag,ha valaki annak van elkönyvelve az is lesz.
Szegény Barichello rég VB lehetne,ha nem Schumi a csapattársa.Aki tegyük hozzá frankón köszönhet neki egypár VB címet ettől függetlenül frankón le se szarta/ja.Reméljük,hogy egyszer lesz belőle világbajnok-én mekláren fan vagyok,ezért írom,hogy egyszer:).
Massa-val kapcsolatban egyetértek azzal amit írtál és Kimi is jogosan lett világbajnok.Ezek a finnek már csak ilyenek(Kovalainen-t leszámítva).

a diesel-F1 el viszont egyáltalán nem értek egyet.Környezetszennyező és ha nem lenne az a fránya TURBO a büdös életben nem érné utol a benzines techológiákat.én mondjuk nem valószínű,hogy néznék egy benzines F1-et.elég viccesen is hangzik.

jó szurkolást

McLAREN4EVER

fuvi 2009.09.27. 06:18:09

Mindenesetre, mutass masik versenyzot,aki nem az autot,hanem m sajat magat okolja,ha valami tenyleg az o hbaja miatt kovetkezett be?Egy ur,akibol tobb nincs!

FanaF1 2009.09.27. 10:03:19

Sokmindenben igazad van...a legjobban azt sajnálom, hogy lebutították az autókat. Lehet, hogy egyet kell értenem Ecclestone-nal; "A F1-nek Todt-ra van szüksége."
süti beállítások módosítása