avagy

 

A száguldó cirkusz a semmibe tart

 

 

  Amikor jól megy valami, -teljesen mindegy, hogy emberi sorsokról, vagy üzletről beszélünk- akkor egy bizonyos pont után elkerülhetetlen a hanyatlás. Hogy, hogy nem, valaki mindig belebabrál, valami aztán mégsem sikerül, úgy ahogy elvárható volna a dolgok eddigi alakulása alapján. Néha a kapzsiság, néha a jól megszokott metódusok cseréje okozza a legnagyobb károkat, de elképzelhető, hogy ha valamit nem elég átgondoltan teszünk, és egy működő rendszert a feje tetejére állítunk, akkor már nem fog működni. Ad abszurdum összeomlik. Így van ez a Forma 1-el is.

  Az elmúlt néhány évben annyi baromságot hallottam a F1-es sorozat mindenható urától, ami persze részben vagy egészben meg is valósult. Úgy néz ki, mintha arra törekedne, hogy ami nagy hagyományokkal rendelkezik az tűzzel-vassal irtani kell.

A tradicionális versenypályák kiiktatása a versenynaptárból, bugyuta szabályok -FIA asszisztálással-, amik a sorozat lényegét veszik el, a folyamatos rekordhajhászás.

  Miért kellett Schumachernek hétszeres világbajnoknak lennie? Miért kellett Alonsonak a legfiatalabb világbajnoknak lennie? Miért kellett Hamiltonnak is egy VB cím? Miért kell a fejlesztéseket jegelni? Sok a miért, az üdvözlendő dolgok száma pedig csekély.

A válasz egyszerű, minden rekordot meg kell dönteni. Ettől jön a néző! De tényleg? Akkor idén legyen Buemi a bajnok, jövőre pedig igazoljanak egy 16 éves fiúcskát, és ő kerüljön a trónra. De nyilván ez a játék is véges.

  Aztán nem említettem még az elmúlt időszak botrányait, lásd McLaren címszónál. Kémkedés, szabályos-szabálytalan alkatrészek, feljelentgetések ide-oda. Ez sem tesz jót a sorozatnak. Meg az sem, hogy értelmes, mindenki számára elfogadható érdemi döntést nem tudnak hozni egy-egy ügyben.

Most a diffúzoron ülnek Mosley-ék. Két gépátvételen (Ausztráliában és Malajziában) már átment az ominózus alkatrész, és a padlólemez ami a Brawn GP, a Toyota, és a Williams sajátja. Ezt nyilván mások nehezményezik, nyilván a szabályokat eltérően értelmezik. Ebből fakad a vita. (Nem írom le hogy, ki kit jelentett fel, a történetet unalomig ismerjük).

  A kialakult helyzet azonban újabb kérdéseket vet fel.

A Honda tavaly elkezdte fejleszteni az új autóját? Tényleg? Egy euróért én is megvettem volna a világbajnok csapatot! De a Honda kiszállt, és lett belőle Brawn GP. Miért? És hogyan lehet eladásra fejleszteni egy verhetetlen autót? Mercedes erőforrás? A Honda nem tudott elég jó és megbízható motort készíteni?

Vagy valaki más áll a háttérben? Aki mondjuk azt gondolta, hogy ha három csapat gazdasági okokra hivatkozva kihull, akkor veszélyben van sorozat léte. Akkor a három leggyengébből kell három élcsapatot szervezni. És ezt majd kajálják a rajongók.

Brawn, Williams és Toyota. Ez három csapat egyszeriben az élen találta magát, mert a szezon előtt még a távozásuk sem volt eretnek gondolat. Éppen hogy túlélték! Szóval tényleg ilyen egyszerű? Ez növeli a nézőszámot? Meg a városi pálya? Meg az esőszünet a malájoknál? Hát kedves Bernie, kurvára untam, hogy a két Brawn Ecclestone kocsit megközelíteni sem lehet. Két napot teszteltek mindössze! Mi van ha végigcsinálják a téli programot? És akkor jöjjön a legnagyobb vicc, félpontokért: az összes autó a hatalmas zuhany alatt áll a célegyenesben, s nem mentek egy méter sem?! Bernie ezt add össze, ettől olyan izgalmas lett minden, hogy nem tudtam eldönteni, melyik körmömet rágjam tövig?!

  Van azonban néhány javaslatom is. Afgán versenyhétvége egy aknamezőn. Vagy például egy amerikai anyahajón is zsír kis futamot lehetne rendezni. Közben pedig gyönyörködni lehetne a bevetésre induló vadászgépekben is. A Hungaroring helyett az M0-áson is lehetne versenyezni. A tankolást pedig egy repülő tankerről kellene megoldani a csapatoknak. De csúcs az egy leszakadt antarktiszi jégtáblán rendezett hétvége lenne, jegesmedvékkel… ez izgalmas lenne nem Bernie?

  Persze hogy egy ilyen kényes helyzetben nem is születhetett volna más döntés, minthogy helyben hagyják a versenybírák döntését, és szabályosnak tartják majd a vitatott elemeket. Nem kell, hogy három csapattal kevesebb legyen… tesztelni meg úgysem lehet…

Szerintem sorsolással kellene eldönteni, hogy Barrichello vagy Button legyen a világbajnok. Van valakinél egy eurós?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rtsworld.blog.hu/api/trackback/id/tr941066293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása