Szó szerint félelmetes mindennap azt látni, hogy mennyire nincs közlekedési kultúránk. Sajnos kishazánkban a jogosítvány megszerzése pusztán pénz kérdése. Akinek akad 200 rugója, az kap egyet, anyuci meg apuci úgyis alátolja az áhított csúcs verdát. A végeredmény a mesterséges szelekció, vagyis a gyalogos és az utas meghal.

  A kutyaszaros utcákon (ez a jobbik eset, a rosszabb, ha a csöves végezte el ott a dolgát) barangolva két választásod van. Az első, hogy betartasz minden szabályt, és elgázol valami vadbarom a járdán, vagy megszeged a szabályokat (úgyis azért vannak) és akkor megbasz a rend éber őre (néha nem csak képletesen, jó a rendőrnőt te baszod!). Az első eshetőség szerencsés végkifejlete, ha időben kiér a mentő, de mint tudjuk, ez nagyon sok tényezőtől függ. A teljesség igénye nélkül nézzünk néhányat; van egyáltalán szabad mentőautó (mert éppen nem egy hullával ácsorog valamelyik patológia előtt), a sofőrnek van-e legalább egy halvány elképzelése, hogy hol vagy vérbe fagyva, és természetesen, ha nem lopták ki a GPS-t a rohamkocsiból. Egy rövid kitérő erejéig, azért ez kurva nagy szégyen, egy mentőautót kifosztani, a mentősöket megverni és hasonló dolgok. Persze utána lehet sírni, hogy a ribanc anyátokhoz nem ért oda időben, de hát ok-okozat. A második eset sem sokkal biztatóbb, mert az igazad be is kell bizonyítani. Mert a magyar bíróság az már csak olyan, hogy könnyen lóvá teszi őket egy hájas ügyvéd. Ismét egy rövid kitérő, azért elgondolkodtató, hogy pár mezei rendőrnek miből futja Magyar György gázsijára? Még hogy a Gyurcsányék tönkreteszik a Magyar Rendőrséget, éppenséggel kimossák őket a szarból, még ha nyakig vannak bent, akkor is.

  De ne higgyük, hogy pusztán az autósokkal van a probléma. A bringások, a motorosok, meg a gyalogosok is tudnak (utóbbiak némi öngyilkos hajlammal, elég tarka mutatványokra képesek!). Ebből a hármasból a bringásokkal van a legtöbb baj, elég, ha csak Tomcat-re gondolunk (rájöttem, azért hívják így, mert a Mikulástól virgács helyett mindig tomfát kapott, persze csak és kizárólag érintőlegesen). Tehát jön a bicós gyerek, takarásból kiugrat eléd, „áthajt átellen”, szóval megy össze-vissza az autók gyalogosok, meg úgy általában minden és mindenki között, a motoros meg dettó. Nem mindenki születik Valentino Rossi-nak vagy Talmácsi Gábornak, úgyhogy akinek nincs hozzá tehetsége, az ne húzza tövig a gázt. Bár ez itt a XXI. Század, és ha a legendák is velünk élnek; Az álmos sztráda legendája, a fejnélküli motorossal akár még turista látványosság is lehetne.

  Természetesen van az a brutális jelenség is, amikor a közlekedő segg-padló matt részeg, esetleg be van lőve/szívva/tépve, és ebben az esetben teljesen mindegy, hogy gyalogos, autós, bringás, vagy motoros (utóbbi két esetben a kétkeréken maradás is elég nagy bravúrnak számít!). Mindenhol, nálunk is vannak még azok az elmebetegek, akik saját kis verdájukkal igyekeznek, Need For Speed-et esetleg Carmageddon-t vagy GTA-t játszani, de a valóságban az útpadka eldobja az autót, mint neonáci a molotov-koktélt. Utána viszont senki se csodálkozzon azon, ha az autóját félbe nyesi a villanypózna, őt meg kiskanállal vakarják össze az aszfaltról. Abban szerintem mindenki egyet ért velem, hogy autóbalesetben elpatkolni, ronda halál!

  Magyar embernek a traktor meg a földút való, kilométeres szarral, sárral. Mert, nézzük csak meg, egy traktor nagy, jól látható, hangos, és nem megy többet 30-nál, az emberekben ott lakozik a csorda szellem, elég ha akad egy idióta akit lehet követni. „A haver is ment 300-al a szerpentinen mocival, akkor én is megpróbálom utána csinálni!” A járulékos veszteséggel meg tényleg nem törődik senki.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rtsworld.blog.hu/api/trackback/id/tr2807012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása