Átdobnak a palánkon!
2008.08.27. 03:13
Bekapcsolod tv-t, amolyan háttérzajnak, és legalább egy heti reklámadagot kapsz 10 másodperc alatt. A promóciós kisfilmek pedig egyre silányabbak, agresszívebbek, és egyre több az átbaszás. Most ezekről lesz szó, a teljesség igénye nélkül.
A fogyasztók megkárosításáért folytatott harcban az első helyet (világviszonylatban), a Coca Cola szerezte meg. A legutóbbi reklámjuk az elejétől a végéig hazugság. A cég történetéről itt, mert most nem ez az igazán lényeges. A reklámban azt állították, hogy a manapság kapható fekete lötty receptje 1885 óta változatlan, tartósítószer- és színezékmentes, csak természetes anyagok felhasználásával. Ha teljesen őszinte akarok lenni, az akkori kóláért ma jó pár év börtön lenne a jutalom, hiszen az eredeti jórészt szódavízből és kokainból állt (a többi alkotóelem titok, nem lepne meg, ha sósavat is tartalmazna). A ma kapható változat címkéjén az összetevők a következők: víz, szén-dioxid, színezékek: szulfitos-ammóniás karamell, savanyúságot szabályozó anyagok: foszforsav és nátrium-citrát, édesítőszerek: aszpartám és aceszulfát-K, aromák, koffein (és a kihagyhatatlan: fenil-alanin-forrás, ami jó, csak fosat!). Akinek van hozzá gusztusa, az vedelje literszám, én maradok az alternatív felhasználásnál; vízkő-oldónak kiváló!
Bár ez a Cola reklám ugyan eltűnt, de a Provident reklámja sokad virágzását éli. Az uzsorakamat még mindig törvényellenes, de találtak rá egy remek kiskaput. Csak a reklámban 242,41 % a THM, a szerződéseken a felvett összeg megegyezik a visszafizetendő összeggel, tehát 358 360 Ft-tal, de az ügyfél csak 200 ezret kap kézhez, és hetente fizeti a törelsztőrészleteket. Ez egy tipikus adósságcsapda amiből, a bérből és fizetésből élő szegényebb társadalmi réteg nem tud kitörni. A Providenteseknek megéri, fizetnek majd az adósok gyerekei, meg az unokái. A rivális Raiffeisen Bank is próbál új kuncsaftokat szerezni, az idióta családdal és Tömör professzorral. Bár ezek a reklámok már értékelhetetlenek. Ennyire szart is ritkán látni!
Legalább Emesét szájon kapták azóta, így kénytelen beszédhibás fickót játszani, bár így nem kefélhet Zoltánnal, de ez végképp mellékes. A motyogását nem lehet érteni, így felmerül a kérdés, akkor mit akar „eladni”? Egy fogorvos még betársulhatott volna, és akkor tuti! Itt van az a pont, amikor nem feledkezhetünk meg a CIB bankról, és az Ő kretén állat dokijukról és felettébb rosszarcú ápolónőjéről. Még szerencse, hogy eddig az állatokra nem izgultak rá, már csak az hiányzik, na meg a 18-as karika. Összevonhatnák a hüvelygombás reklámmal, annyival is kevesebb lenne.
Majd megfeledkeztem az S-Budget éneklő pénztárcáról. A grafika egy kalap fos, de ehhez még egy elbaszottul bugyuta dalt is sikerül párosítani. Az „S”-ről nemcsak a spórolás jut az eszembe, hanem hogy egy nagy rakat szar! Élelmiszer szemét, amilyenekkel tele van minden bolt. Lassan elérkezünk arra a szintre, mikor a hiper- szupermarketek polcain, ami nem élelmiszer szemét, az kínai lesz. (Jó, a kínai porcelán az minőség és márka, meg még van egypár dolog ami jó, itt most csak az átlagon aluli termékekre gondolok. Ezeken már jórészt a Made in P.R.O.C. felirat olvasható!)
A promóciós kisfilmek gyakorisága utal egy-egy csatorna anyagi helyzetére. Ezeknek a mennyisége arra utal, hogy a TV2 komoly anyagi válságban van, és olybá tűnik, végleg nullára akarják írni az egészet, hiszen elindítják a Megasztár 4-et is. Szerintem elég röhejes, hogy egy 45 perces epizód alatt legalább 4 reklámblokk van „elrejtve”, és állandósultak a „csak egy reklám (és még egy, és még egy…)” spotok.
Ennyi reklám mellett senki se csodálkozzon el azon, hogy az emberek inkább letöltik a netről a filmeket, sorozatokat. Nem kell mindent megvenni, amit a TV-ben látunk, mert általában az a legnagyobb szar! /Fúj Reklámország, benned van!/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Chaoyang 2008.08.27. 07:00:00
Sidaries 2008.08.27. 07:07:08
belekotty 2008.08.27. 07:09:34
Az + külön jó benne hogy nem plázacicákkal van telezsúfolva.
A többiben 1etértünk. De azért az egésznek kissé leszólás jellege van. Vannak jó reklámok is szerintem, amiért berohanok a szobába a tévéhez ha +hallom.
Az biztos hogy a reklámokba idegesitő, hogy mennyire gátlástalanul hazudnak.
Kolompár Rómeó 2008.08.27. 07:17:43
stukov 2008.08.27. 07:28:06
Nyomek 2008.08.27. 07:29:05
Komoly szájmenésed van. Egyébként mindegyik jó reklám. Amennyiben az a célja a reklámnak, hogy ismertebbé tegyék a terméket.
Egyébként a rossz reklám szerintem "szürke", semmitmondó, lapos, olyan, ami felett az ember figyelme átsiklik, vagy a reklám szándékával ellentétes reakciót vált ki az emberből.
Tipikusan rossz reklámok a magyar közlekedésbiztonságra felhívó reklámok:
- Amikor a kis gyurmaember (Zénó?) telefonált, cigizett, evett vezetés közben, aztán karambol, majd mankóval, fejkötéssel láthattuk. Mit jelent ez? Vezetés közben enni, cigizni, telcsizni vicces.
- Két csávó kocsmában van, az egyik alkoholt iszik, majd amikor haza akarnak menni, kihívja a másik egy autós komputerjátékra. S lám, a józan nyer. Mit jelent ez? Ha ittasan legyőzök valakit autós játékban, nyugodtan tovább ihatok.
walaki 2008.08.27. 07:29:30
benkoo 2008.08.27. 07:31:10
pekmester 2008.08.27. 07:46:48
binko 2008.08.27. 07:57:35
-gombás hüvely
-viszketö seggluk
-korpás haj
-büdös száj
-rotyogós fostos bélmüködés
-menstruációval kapcsolatos minden probléma
-kaparó kaktuszos torokfájás
-migrén
-váll, hát és ízületi fájdalmak
-sebek,horzsolások
-fülzsíros fül
-takonykór
Nyomek 2008.08.27. 08:10:35
Ha rossz reklámokat akarsz látni, nézz meg kis boltokat, butikokat, akik sírnak, hogy nem megy be hozzájuk a kutya se. A rossz reklámnál még rosszabb, ha nincs reklám.
SCHWACHTA SZÓKRATÉSZ vagy KNAPP - (ahogy tetszik) 2008.08.27. 08:15:30
-extrém-
Pár évvel ezelőtt a lentebb található információ milliókat ért volna egyes ásványvíz-gyártóknak. De még most is nyerhetsz a leírtakkal pár forintot, bár nem hinném, hogy túlzottan költséghatékony lenne.
Végül, miután több mint száz évig sikeresen teljes titokban tartották, Mark Prendergast könyve lehúzza a leplet a Coca Cola receptjéről. Álljtása szerint ő egy "X" címkéjű papíron találta a cég archívumában.
Íme a teljes leírás:
Végy:
egy kevés (ford. megj.: elenyésző mennyiségű, az eredeti sem ír pontos mennyiséget) koriander (cigánypetrezselyem?) olaj
egy kevés narancsvirág olaj
0.94g narancs olaj
1.79g citrom olaj
0.14g szerecsendió olaj
0.41g fahéj olaj
keverd/elegyítsd őket 9.97g alkoholban és 5.50g vízben. (ford. megj.: az alkohol valszeg etilalkoholt jelenthet, nem ír pontos vegyületet).
Ha rendesen felkeverted, akkor hagyd állni 24 óráig. Az elegy szét fog válni. A tetején egy tiszta, sárga színű folyadék lesz, ez a cokeban található titkos "7x" ízesítő.
Oldj fel 4.88kg cukrot kis mennyiségű forrásponton lévő vízben, majd hagyd lehűlni.
Adj hozzá:
73g karamelt
6.3g koffeint
22.4g foszforsavat
Egy erőtől duzzadó dió a kokafáról. Esetleg még
2.24g kokalevelet, de előbb a kokaint vond ki belőle.
ezekután egy sűrű szirupot kell kapnod.
Adj hozzá:
61g citromlé
38.7g glycerin
3.05g vanília eszencia/kivonat
és a "7x".
Keverd meg jól és higítsd fel 1:5.5ös arányban hűs szóda vízzel.
És elvileg lett 50 liter kólád! Nagyon egyszerű!
by Tydam
---------------------------------------------------------------------------
Eredeti nyelven így hangzott (igen, az eredeti elégggé pontatlan leírás, én meg se vegyész se háziasszony nem vagyok;>):
A couple of years ago the information shown below could have been worth
millions to certain mineral water manufacturers. You could still save
yourself a few quid by following the procedures below. Although i doubt
it would be very cost-effective.
At last, after over 100 years of total secrecy, the recipe for Coca-
Cola has been revealed in a book by Mark Prendergast who claims to
have found it on a piece of paper titled "X" in a company archive.
Anyway. Here is the method in full :
Take
Coriander Oil (a trace)
Orange Blossom Oil (a trace)
Orange Oil (0.94g)
Lemon Oil (1.79g)
Nutmeg Oil (0.14g)
Cinnamon Oil (0.41g)
Mix them in alcohol (9.97g)
and water (5.50g)
Shake well and let stand for 24hrs. The mixture will separate. At the
top will be a clear yellow liquid, this is the cokes secret "7X"
flavouring.
Dissolve Sugar (4.88kg)
in a tiny amount of boiling water and allow to cool.
Add Caramel (73g)
Caffeine (6.3g)
Phosphoric Acid (22.4g)
A sprinkling of powered nut from the Kola tree. And purists may add
Coca Leaf (2.24g)
After first removing the cocaine!
You should now have a thick syrup.
Add Lime juice (61g)
Glycerin (38.7g)
Vanilla Extract (3.05g)
and "7X"
Stir hard and dilute with 5.5 parts chilled carbonated water.
You should now have 50 litres of Coca-Cola! Easy Really!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
www.canadahun.com/forum/showpost.php?p=661172&postcount=1530
A Coca-Cola recepje.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nyekk 2008.08.27. 08:19:15
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.08.27. 08:39:37
(10-9=1)
Nem hazudnak, csak oda kell figyelni.
;)
acsa 2008.08.27. 08:48:20
wagabound 2008.08.27. 08:48:40
wagabound 2008.08.27. 08:49:53
saard 2008.08.27. 08:50:00
szmoker (Homo Trollicus) 2008.08.27. 08:52:53
A néznivalót letöltöm a netről.
Minden kertvé bekaphassa, a marketingeseket, kreatívokat és reklámszakembereket (hö) meg mind be kéne darálni párizsinak a kutyámnnak.
Tik meg itt hőbörögtök a reklám miatt... kit érdekel? :)
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.27. 08:52:53
Ugyanilyen elven lehet magyarázgatni az összes reklámot, és hidd el, az általad jónak ítéltbe is bele lehet látni ekkora ostobaságokat is.
Egyébként igenis, hazudnak a reklámok, mert torzítják az információt, csak az eladás szempontjából pozitívat mondják el, azt is feltupírozva, más egyébként lényegi, de nem jól eladható tulajdonságát meg takargatni próbálják.
Sokkal gyakrabban fordul velem elő, hogy egy reklám hatására azt gondolom, na ilyet biztos nem fogok még csak kipróbálni se, mert ennyire felbosszantott a reklámja, mint az, hogy esetleg megfogan egy gondolat, talán ki kéne próbálni.
Dee 2008.08.27. 09:21:26
Amúgy meg bolond, aki a reklám miatt gondolja egészséges innivalónak. :) Nem hiszem, hogy sokan lesznek.
lOc (a pasztafáriánus) 2008.08.27. 09:29:20
en.wikipedia.org/wiki/Coca
en.wikipedia.org/wiki/Kola_nut
bergeroth 2008.08.27. 09:31:41
Ja és kólát sem ittam mostmár több mint egy éve, maradok a teánál, az legalább egészséges.
Editor Bob 2008.08.27. 09:41:06
nol · http://www.blog.hu 2008.08.27. 09:43:22
Hexxa 2008.08.27. 09:49:59
Kmg42 2008.08.27. 09:50:39
A kólás rekláma nno nekem is feltünt hogy se tartósítószer meg csak természetes anyagok? Na jah! :)
A poszt első fele jó de a második fele inkább csak a minden másra általánosítható szardobálás. Mert ennyi erővel mi van a mosóporokkal vagy a fogkrémekkel, meg a viszeres lábú stewardessekkel?
nyekk 2008.08.27. 09:52:25
GPx 2008.08.27. 09:55:39
Azért köll a HDTV! :)
HáziDwebin 2008.08.27. 09:57:30
Pemblton, aki délre ment fűszernövényekért... persze, persze, meg aztán tolt egy kokacsíkot... az új CIB logó meg olyan valami másodosztályú igatlanbefektetési alap, közvetlenül a pénzüket visszakövetelő, bepalizott befektetők rohama után...
Tömör professzor meg egy faszkalap, azzal együtt, aki megfinanszírozta (csókoltatjuk a Raifost!).
yanchi 2008.08.27. 10:00:08
Nem tetszik a reklám? Nem kell nézni. De kicsi ésszel meg lehet érteni, hogy miért vannak, és nem vakon gyűlölni.
(Nem foglalkozom reklámmal, tévét is kb. hetente egyszer nézek)
Nyomek 2008.08.27. 10:04:24
Igen, igazad van, de kit érdekel, hogy én mit ítélek jónak? Aki megrendelte a reklámot, az méri le eladással, hogy emelkedett-e a forgalom. Ha igen, akkor jó a reklám.
Ami az én véleményem, az az, hogy sok unalmas (egyforma) reklám van, sokan pedig nem veszik észre, hogy ennek mekkora jelentősége van (lásd: összes multi szóróanyagozik, a kisboltok meg sírnak, hogy nem megy be hozzájuk senki - kérdem én, miért menne?), továbbá a közlekedésbiztonsági (ezeket mi fizetjük adóból?) reklámok a gyengéim a fent leírtak miatt. Ezek ugyanis ellentétes hatásúak szerintem.
Vagy pölö a RedBullt úgy reklámozzák, hogy "kromofág helyett" vagy "tiszta salak"?
Nem! Technikai, extrém sportok, szárnyakat ad, Forma1: RedBull (nincs is köze a termékhez). Pedig egyrészt kátrány, másrészt a Tesco 380 Ft helyett ugyanazt árulja 99 Ft-ért. Mégis működik, azaz jó a reklám.
Szóval a reklám jóságát az általa termelt profit dönti el. Azt pedig, hogy egyesek háborognak a filmek megszakításán: nagy ívben, cseresznyemagosan leszarják.
vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.08.27. 10:05:13
Nyomek 2008.08.27. 10:06:46
Egyébként még annyit, hogy engem inkább az zavar, ha meg akarok nézni egy filmet TV-ben, akkor nem mondják el, hogy te barom, ez egy vágott verzió, nem az, amit moziban láttál!
Na, ez tényleg idegesít, és úgy érzem, egyre kevésbé tesz sikeressé, hogy kerTV-ben akarok filmet nézni. :-)
Tiefighter 2008.08.27. 10:08:48
Nekem kellemes meglepetés volt, hogy valamelyik este egy filmet megszakítás nélkül adott le a TV 2 és az elején jelent csak meg a "szponzor", hogy neki köszönhetjük, hogy reklámblokk nélkül megy a film.
Amúgy HBO, sport és hír csatornák, meg merevlemezes LCD tv és egy műsor a netről és csak azt nézed amit akarsz, nem kell itt álszenteskedni annak akinek nincs TV-je mert van amiről lemarad és néz bután, mikor filmekről, meccsekről, hírekről van szó.
(ja, aki meg arra veri magát, hogy ő neten néz mindent, annak meg csókoltatom a fél képernyőnyi bannerjeit, meg pop up ablakjait)
már megyek is tovább... 2008.08.27. 10:11:42
a ker tv-k minősége pedig inkább no komment. providenten pl. kifejezetten jókat röhögök. főleg amikor kiírják a THM-et.
Nyomek 2008.08.27. 10:12:45
Kaptok Ti reklámot más formában, dögivel!
De, ez a gazdasági élet egyik motorja, nem kell keresztet magunk elé tartva védekezni ellenük.
Vagy Ti még sosem vettetek reklám hatására semmit? (aki azt mondja, hogy nem, az hazudik)
Jó példa erre, hogy felmérések igazolják, hogy a leginkább hatékony brandkiválasztást a szomszédtól, rokontól, ismerőstől fogadunk el. Azaz a legmegbízhatóbb forrás az ismerős (megbízható) ember. Jó, de az mi, vagy ki javaslatára választott? Előbb-utóbb reklámhoz érünk.
Egyébként ezért is reklámarc híres ember (=ismerem, megbízom benne).
IdomitottFoka 2008.08.27. 10:17:33
AP 2008.08.27. 10:22:43
Minap a családi tévén (amin csak híradó megy) valami csuda folytán akartam nézni valamit estefelé, erre benyomom, és valami csaj egy kanapén ülve valami hüvelygombáról beszélgetett..
Majdnem belebasztam a tévébe a távirnyítót. Atyaég.
Kezdem érteni, miért van köztünk ilyen sok agymosott, zombi, értetlen ember. Ezeket nézik órákon át..
GPx 2008.08.27. 10:32:49
nemmondommeg 2008.08.27. 10:34:02
sertésmájkrém 2008.08.27. 10:35:50
Még egy ekkora értéktelen szart eladni prémium termékként, az a művészet baszki.
A sok műanyag luvnya meg vedeli literszám :D
bú 2008.08.27. 10:37:40
sertésmájkrém 2008.08.27. 10:37:57
A lóf***t, csak még raktak bele egy kis (megfelelő mennyiségben) rákkeltő aszpartámot amihez persze nem tudtak olyan vegyületet kitalálni ami kicsit is elnyomná a ***r ízét:P
Hajrá
sertésmájkrém 2008.08.27. 10:43:51
sötét 2008.08.27. 10:49:04
Aki meg tévét kölcsönből vesz, az magára vessen!
GPx 2008.08.27. 10:53:55
vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.08.27. 11:00:46
Én a reklámokat teljesen haszontalannak tartom éppen ezért. Soha, semmit nem vettem meg azért, mert a reklámja meggyőzött arról, hogy nekem az kell!
Kazimír 2008.08.27. 11:10:04
Hiába próbálják selyempapírba csomagolni a hulladékot/cukrozott lónyálat/stb. attól még ugyanaz marad. Mondjuk én a teljes céget bojkottálom, vagyis nem veszek az általuk forgalmazott gyümölcslevekből, ásványvizekből, egyéb italokból sem.
hmmm 2008.08.27. 11:10:33
És aki állandóan ilyeneket ír be mindenhová, mert ettől érzi valakinek magát, annak van egy tuti pszichiátriai gyógyszerhirdetésem. :)
Tiborsan 2008.08.27. 11:10:36
Jogos a poszt, bár helyenként kicsit erős.
A mókás még a kólás dologban, hogy Pemberton bácsi előbb megalkotja a kólát, majd elmegy összeszedni a hozzávalókat. Biztos dealer volt, ha akadt kokacserje a birtokon.
Tömör prof szerintem is hasznos, de nem fogok rohanni raiffos hitelért.
Talán néhány sörös reklám tud még mókás lenni, bár a sörbarátok kicsit bárgyúak lettek.
A legjobban a gyakoriságon felül még a 3szoros hangerő zavar, de az nagyon. És még csak időd sincs lehalkítani a tv-t, mert már a reklámot jelző szignál is lefújja a hajadat.
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.08.27. 11:13:30
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.08.27. 11:17:21
Hangerőben nagyon ott vannak a reklámok (0 dB-re van fölkompresszorozva az egész), de a legtutibb a T-Mobile. A szignáljuk áthatol öt falon keresztül is. Sikerült megtalálniuk azt a frekvenciát és hangszínt, amit leginkább áteresztenek a falak. Amikor egyébként azt sem hallod, hogy be van kapcsolva a TV, a T-szignál frankón kivehető. No ez a nagy okosság.
Sunsertes 2008.08.27. 11:35:37
Kár hogy vége a sziget reklámnak.Rég nevettem ennyit. :)
Az ujabb tv-k tudják a hangerő kompenzálást a műsor és a reklámok között, persze sok pénzért.Hö.Ez az átb..szás.
ektoplazm 2008.08.27. 11:37:55
Anton 2008.08.27. 11:38:58
Dr Hátrányos Eleonóra 2008.08.27. 12:03:26
Gyugyó 2008.08.27. 12:09:23
A reklám megjelenéséhez a megrendelőnek mindig van beleszólása, végül is neki kell engedélyezni. Akkor bizony madarat a tolláról! Szar reklám, szar cég.
SCHWACHTA SZÓKRATÉSZ Cola recept.
Biztos, hogy az eredeti recept mértékegysége gramm?!
cyan 2008.08.27. 12:38:32
csíkostokám 2008.08.27. 13:03:46
ektoplazm 2008.08.27. 13:25:15
csíkostokám 2008.08.27. 13:30:07
Muse · http://muse.blog.hu 2008.08.30. 23:50:45
A filmek megvágása már más tészta.