Mivé lett?

2009.06.22. 14:20

  Na nem az életem, és nem is a döglődő Fidesz (Rogán és a lyme, valamint Szíjjártó és a nem létező combizma), hanem az F1. Bernie és Max nagy dobásra készült, de nagyon úgy tűnik, hogy bukás lesz belőle, a csapatok lázadnak a vezetés és a buta új szabályok ellen.

  A végnapokat már az is bizonyítja, hogy az egyébként nem túl tehetséges, de jó autóval versenyző Mark Webber beszól a 2007-es világbajnoknak. A belső kamerás felvételből viszont kiderül, hogy Webber már az egyenes elején elkezdett integetni, ahelyett, hogy vezetett volna, hiszen Raikkönen időben félreállt, és elengedte ezt a szerencsétlent. Végül is nem gond, hiszen talált bűnbakot saját pocsék teljesítményét palástolandó. Az egészre az a bizonyíték, hogy a rajtnál pozíciót vesztett a szintén nem túl acélos teljesítményt nyújtó Barichello-val szemben. Szégyen a javából. „A rajtnál Barichello nem tudom mi a faszt csinált, vodkát ivott, vagy álmodozott, de nagyon rossz helyen volt, és feltartott engem!”

  Visszatérve Bernie Eccleston-ra és Max Mosley-ra és nagyszerű ötleteikre, mert ha a Formula 1 tönkretétele volt a céljuk, akkor azt elérték. Költségvetési sapka, többféleképpen értelmezhető szabályok, és a legnagyobb balfaszság az ún. „világmotor”. A „világmotor” feladata az lenne, hogy minden szériában ugyanazt a motort használnák, amit egyetlen cég gyárt, az összes versenysorozat számára. Tehát ugyanolyan motorral mennének a rallye autók, a GP2-es gépek és a Forma 1-esek is. Ez a fejlesztések jegelésének egy továbbgondolt változata. Ezzel, egyszer és mindenkorra megpróbálják kiirtani a Forma 1 lényegét, a folyamatos fejlesztést. Így az egyszerűsített F1-ben a Williams és a Force India vesz majd részt, és az újonc csapatok közül is sokan visszavonták a nevezésüket, mert ezeknek az alakulatoknak sem mindegy, hogy milyen istállókkal versenyeznek. Nem mindegy, hogy egy Ferrari-t igyekszel megelőzni, vagy egy Force Indiá-t. Továbbra is az a véleményem, hogy akinek nincs pénze a versenyzésre, az ne akarjon Forma 1-esdit játszani. Ez a biznisz kőkemény pénzekről szól, és ne tévesszen meg senkit az ex-Honda csapat 1 Eurós vételára.

  Te is fiam, Brawn? Merülhet fel a kérdés, hiszen Eccleston is hozzájárult a Brawn GP költségvetéséhez, és a szabályokat is nekik, illetve a Red Bull Racing-nek találták ki. Most viszont mindkét csapat inkább a nagy autógyártók által kitalált új sorozatot részesítik előnyben. Mert mikor ér többet egy csapat? Ha egy vacak Force Indiá-t vagy Williams-et ver, vagy ha Ferrari-t és McLaren-t? Hát persze, hogy az utóbbi eset az, ami sokkal kifizetődőbb. De ne feledkezzünk meg az emberi tényezőkről, hiszen a világbajnok pilóták követik csapataikat az új szériába. Így az Eccleston féle F1-ben Adrian Sutil lesz a világbajnok, és Schumacher nagy utóda. Ezek mellett a futamonkénti 1000 néző már hatalmas csúcsot jelente, és ha még ennyien megnézik a TV-ben, Bernie már dörzsölheti is a tenyerét.

  „Kompromisszum… Közel a megegyezés…” Hangzatos nyilatkozatok Max Mosley-tól, de látszik, hogyan fő a saját levében. A csapatfőnökök és az autógyárak vezetői eltökéltnek tűnnek, de nagyon valószínű, hogy az elkövetkező hetekben befejeződik a színjáték, és újra mindenki a versenyekkel foglalkozik majd. De még meg kell várni FIA-világtanács ülését, ahol Max döntéseit vizsgálják majd felül. Két eshetőség van, vagy bátrak lesznek és megtartják Max elmebajos ötleteit, vagy engednek a nyomásnak és szem előtt tartják a csapatok kívánságait is, és enyhítenek a szabályokot.

  A valódi megoldás viszont az lenne, ha a csapatokat új technológiák kifejlesztésére ösztönöznék, például: Diesel üzemű versenygépek, de a jövőre eltörölni kívánt KERS is ide tartozik. A nézők pedig izgalmas versenyeket szeretnének látni, ezért a tankolás betiltása is reális ötlet, hiszen így csökkenteni kell a motorok fogyasztását. A nézőknek viszont úgyis csak az számít, hogy izgalmas, jó versenyeket lássanak, előzéseket, gyönyörű autókat és eszeveszett száguldást!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rtsworld.blog.hu/api/trackback/id/tr811200996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása